Szukasz praktycznego i ekonomicznego samochodu elektrycznego? Wuling zaprezentował oficjalne zdjęcia nadchodzącego modelu Zhiguang EV. Ten przestronny kombi, błędnie określany jako „kei car” ze względu na swoje kompaktowe rozmiary ma szansę stać się prawdziwym hitem. Przemyślana konstrukcja i 20 punktów montażowych sprawiają, że Zhiguang to prawdziwy „elektryczny szwajcarski scyzoryk”.
Wuling Zhiguang EV łączy w sobie cechy vana i minibusa, podobnie jak kultowy Volkswagen Kombi (T2). Nadwozie przypomina pięciodrzwiową wersję pierwszej generacji Wuling Hongguang Mini EV. Tylne drzwi przesuwają się jak w vanie, otwierając się na szerokość 595 mm, a kąt otwarcia klapy bagażnika sięga prawie 90 st. Niski próg załadunku (zaledwie 569 mm) ułatwia pakowanie i rozpakowywanie.
Jakie wymiary ma Wuling Zhiguang EV?
Choć chińskie media nazywają nowego Wulinga „kei car”, to określenie jest mylące. Wymiary Zhiguang EV wynoszą 3685 mm długości, 1530 mm szerokości i 1750 mm wysokości, przy rozstawie osi 2600 mm. „Kei car” to najmniejsza klasa samochodów dopuszczona do ruchu w Japonii, o maksymalnej długości 3,4 metra. Zhiguang EV jest znacznie większy.
Bagażnik Zhiguang ma 20 punktów montażowych
Prawdziwą siłą Wulinga Zhiguang EV jest jego elastyczność. Wnętrze wyposażono w 20 standardowych gwintowanych otworów montażowych M6. Umożliwiają one montaż różnorodnych akcesoriów, takich jak schowki i półki, dostosowując wnętrze do indywidualnych potrzeb.
Składane siedzenia: przestrzeń do spania i transportu
Tylna kanapa składa się niemal na płasko, podobnie jak przedni fotel pasażera. W razie potrzeby, wnętrze Wulinga Zhiguang EV można przekształcić w wygodną przestrzeń do spania. Pojemność bagażnika wynosi 527 litrów, a po złożeniu wszystkich siedzeń wzrasta do imponujących 1117 litrów. Dodatkowo, na dachu zamontowano bagażnik.
Na desce rozdzielczej po stronie pasażera można zamontować różne akcesoria, w tym składane stoliki, uchwyty na kubki i uchwyty na telefon komórkowy.
Aerodynamiczne ulepszenia Wulinga
Wuling wprowadził dziewięć optymalizacji, które mają na celu zmniejszenie oporu powietrza. Obejmują one kąt nachylenia przedniej szyby, przednią kurtynę powietrzną i specjalnie zaprojektowany tył pojazdu. Szczegóły dotyczące zasięgu nie zostały jeszcze ujawnione, więc trudno ocenić skuteczność tych zmian.
Dane techniczne i ładowanie: silnik i bateria Wulinga Zhiguang EV
Wuling Zhiguang EV osiąga prędkość maksymalną 100 km/h i jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 30 kW. Energię dostarcza akumulator o pojemności 17,6 kWh. W przyszłości planowana jest wersja z możliwością wymiany baterii w sieci Evogo firmy CATL. Wykorzystuje ona akumulatory o pojemności 26,5 kWh, co powinno zapewnić zasięg około 200 km.
Samochód posiada port ładowania AC 220V z funkcją oddawania energii do zewnętrznych urządzeń z mocą do 3,3 kW. Z tyłu znajduje się gniazdo 12V DC o maksymalnej mocy 120W.
Premiera i cena: kiedy Wuling Zhiguang EV trafi do sprzedaży?
Wuling Zhiguang EV ma trafić do sprzedaży na początku 2025 roku. Ceny mają zaczynać się od około 50 tys. juanów (27,5 tys. zł), a eksport do krajów zachodnich jest bardzo prawdopodobny.