Volkswagen ID.Aero zadebiutuje w kwietniu na targach motoryzacyjnych w Pekinie. Taką informację przekazał prezes koncernu Volkswagen na dorocznej konferencji prasowej.
Volkswagen ID.AERO to samochód koncepcyjny, który zapowiada elektrycznego sedana opartego na płycie podłogowej MEB autorstwa marki Volkswagen. Nowy model pojawi się na rynku chińskim w drugiej połowie 2023 roku. Przedstawiciele koncernu z Wolfsburga nie potwierdzili, czy samochód pojawi się w Europie i Ameryce Północnej, ale w sieci pojawiły się zdjęcia szpiegowskie zamaskowanego egzemplarza podczas testów drogowych.
Volkswagen ID.6 czy ID.Aero?
Nazwa nowego, elektrycznego sedana od Volkswagena nie została jeszcze potwierdzona. Początkowo podejrzewano, że otrzyma nazwę ID.6, ale niedawno pojawił się na chińskim rynku SUV Volkswagena o takiej nazwie. Stąd tymczasowa nazwa nazywa się Aero. Niemiecki koncern zarejestrował już kilka nazw z prefiksem ID. Niewykluczone, że nowy samochód otrzyma nazwę ID.7, ID.8 lub ID.9.
Koncepcyjny Volkswagen ID.Aero jest wyposażony w bardzo pojemny akumulator o pojemności 84kWh, a do tego zapewni maksymalny zasięg do 700km. Wersja produkcyjna będzie dostępna jednosilnikowym (napęd na tylne koła) i dwusilnikowym (napęd na cztery koła).
Jeżeli zainteresowanie modelem będzie spore, producent nie wyklucza wprowadzenia nowej wersji. Samochód ma być dostępny również w sportowej wersji GTX. Jakiś czas temu szef działu badań i rozwoju Volkswagena ujawnił, że wyczynowa wersja GTX będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w około 5,6 sekundy.
Volkswagen podwaja sprzedaż w Chinach
Do 2026 roku Volkswagen rozszerzy gamę zelektryfikowanych modeli. Firma zamierza wprowadzić co najmniej jeden model elektryczny rocznie. Przy okazji zadebiutuje w Chinach zupełnie nowa platforma dla pojazdów elektrycznych – SSP. Niemiecki koncern pracuje obecnie nad rozbudową sieci ładowania samochodów elektrycznych w Chinach.
Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Volkswagen w Chinach wzrosła o 400% do 93 tys. egzemplarzy w 2021 r. W 2022 r. koncern spodziewa się dwukrotnego zwiększenia sprzedaży.