Tesla Model Y Juniper, czyli długo wyczekiwana modernizacja popularnego elektrycznego SUV-a, właśnie wjechała na chiński rynek. Co nowego oferuje „jałowiec”? Przyjrzyjmy się bliżej specyfikacji, cenom w złotówkach i zmianom, jakie wprowadził amerykański producent.
Tesla Model Y Juniper – ceny w Polsce
Tesla Model Y Juniper to lifting popularnego Modelu Y, który zadebiutował w Chinach 10 stycznia.
Samochód jest dostępny w cenie od 263 500 do 303 500 juanów, co w przeliczeniu na złotówki daje od około 148 000 do 170 000 złotych. Oznacza to wzrost o 13 600 juanów (około 7 600 złotych) w porównaniu do poprzednika.
Tesla Model Y Juniper. Co się zmieniło?
Chiński regulator opublikował zdjęcia nowego Modelu Y, ujawniając subtelne zmiany w designie. Z przodu uwagę zwracają cienkie diodowe światła do jazdy dziennej oraz reflektory zintegrowane z przednim zderzakiem.
Z tyłu pojawił się masywny zespół świateł i dyskretny spojler. Na zdjęciach udostępnionych przez MIIT (Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych) Model Y Juniper prezentuje się w dwóch kolorach nadwozia: białym i szarym.
Ciekawostką jest oznaczenie na tylnej klapie, które oprócz standardowego napisu Tesla Model Y zawiera również dopisek Y+. Sugeruje to, że wariant AWD Performance Modelu Y Juniper może być oferowany w Chinach jako Model Y+.
Tesla Model Y Juniper jest większa i przestronniejsza
Wariant Juniper urósł w stosunku do poprzednika. Jego wymiary to 4797/1920/1624 mm, a rozstaw osi wynosi 2890 mm. Oznacza to, że jest o 47 mm dłuższy i 1 mm węższy od poprzedniej wersji. Rozstaw kół z przodu i z tyłu wynosi 1636 mm.
Tesla Model Y Juniper – moc i zasięg: co kryje się pod maską?
Samochód jest dostępny w dwóch wariantach napędowych. Podstawowa Tesla Model Y Juniper (napęd RWD) jest wyposażona jest w silnik elektryczny 3D6 o mocy 220 kW (295 KM) i baterię LFP CATL o pojemności 62,5 kWh. Zasięg w cyklu CLTC wynosi 593 km, czyli o 39 km więcej niż w poprzednim modelu.
Tesla Model Y Juniper napędzana na wszystkie koła (AWD) korzysta z silników elektrycznych 3D3 i 3D7 o mocy odpowiednio 137 kW (184 KM) i 194 kW (260 KM). Łączna moc układu to 331 kW (444 KM). Samochód wyposażony jest w baterię NMC CATL, która zapewnia zasięg 719 km.
Auto wyposażono w system ESP10 firmy Bosch Suzhou oraz pokładowy rejestrator danych EDR. Odświeżony Model Y to ewolucja, a nie rewolucja. Tesla skupiła się na subtelnych zmianach w designie, zwiększeniu wymiarów i poprawie osiągów. Czy „Jałowiec” powtórzy sukces poprzednika? Czas pokaże.