Nowy Geely Emgrand jak Skoda Superb. Cena poniżej 50 tys. zł

Nowy Geely Emgrand imponuje rozmiarem. Przy długości ponad 4,8 metra chiński sedan nie tylko deklasuje popularne kompakty, takie jak Skoda Octavia czy Toyota Corolla, ale swoimi wymiarami wchodzi na terytorium zarezerwowane dla limuzyn segmentu D, na czele ze Skodą Superb. To jasny sygnał, że Geely chce walczyć o klienta, oferując „więcej samochodu za mniej pieniędzy”.

Chiński producent opublikował oficjalne zdjęcia, które zdradzają, że nowy Emgrand to kompletna rewolucja. Samochód ten, który od 2009 roku znalazł już ponad 4 miliony nabywców, w nowej odsłonie ma jeszcze wyżej zawieszoną poprzeczkę.

Nowy Geely Emgrand – cena może być jego największą zaletą

Chociaż oficjalny cennik 5. generacji nie został jeszcze ujawniony, doskonałym punktem odniesienia są ceny obecnego, czwartego wcielenia. W Chinach kosztuje ono od 68 900 do 86 900 juanów. Po przeliczeniu daje to widełki od około 38 tys. zł do 48 tys. zł. To cena, za którą w Europie trudno kupić dobrze wyposażony samochód miejski.

Zobacz: Geely działa w Polsce. Elektryczny EX5 w leasingu od 699 zł

Jeżeli Geely utrzyma podobną politykę cenową, oferując znacznie większy i nowocześniejszy samochód, może to być rynkowy nokaut. Agresywna cena to sprawdzona strategia, która pozwoliła modelowi Emgrand osiągnąć globalny sukces sprzedażowy.

geely emgrand 5 2
Nowy Geely Emgrand jak Skoda Superb. Cena poniżej 50 tys. zł 2

Geely Emgrand ma silnik 1.5T. Moc: 178 KM

Największą techniczną rewolucję znajdziemy pod maską. Miejsce dotychczasowego, prostego silnika 1.5L (118 KM) zajął nowoczesny, turbodoładowany motor 1.5T. Generuje on moc 133 kW, czyli 178 KM, oraz potężny moment obrotowy wynoszący 290 Nm. To parametry zbliżone do usportowionych kompaktów, a nie budżetowego sedana.

Dzięki takiej mocy nowy Geely Emgrand będzie w stanie rozpędzić się do 200 km/h, oferując dynamikę, jakiej w tym segmencie cenowym trudno szukać u konkurencji. To ogromny skok jakościowy w stosunku do poprzednika.

Cyfrowe wnętrze i bogate wyposażenie Geely Emgrand

Kabina pasażerska przeszła równie gruntowną metamorfozę. Centralnym punktem nowocześnie zaprojektowanej deski rozdzielczej jest ogromny, „pływający” ekran dotykowy o przekątnej aż 14,6 cala. Zarządza nim zaawansowany system operacyjny Flyme Auto, co zapowiada płynność działania i bogactwo funkcji. Kierowca ma przed sobą cyfrowe zegary i sportową, spłaszczoną u dołu kierownicę.

Na liście wyposażenia znajdziemy też takie udogodnienia jak wydajna, 50-watowa ładowarka indukcyjna do smartfonów. Co ważne, projektanci zachowali kilka fizycznych przycisków do obsługi kluczowych funkcji, co z pewnością docenią zwolennicy ergonomii.

Geely Emgrand. Większy od Octavii, rzuca wyzwanie Superbowi

Wszystkie te nowoczesne technologie opakowano w nadwozie o imponujących rozmiarach. Długość wynosząca 4815 mm sprawia, że Geely Emgrand jest znacznie większy od liderów segmentu C, takich jak Skoda Octavia.

Swoimi gabarytami dorównuje natomiast przedstawicielom klasy średniej – jest dłuższy od ostatniego Volkswagena Passata B8 w wersji sedan i niemal tak duży jak Skoda Superb. Taka kombinacja przestronności, mocy i nowoczesnego wyposażenia w potencjalnie niskiej cenie to przepis na sukces, który może poważnie zaniepokoić europejskich producentów.

Latest Posts