Nio Firefly po zimowych testach. Kosztuje 88 tys. zł, jedzie do Europy

Nio Firefly to elektryczny hatchback, który właśnie pomyślnie ukończył zimowe testy w Chinach. Władze marki uczciły ten sukces, publikując krótki film, który ujawnia szczegóły dotyczące specyfikacji tego modelu.

Model Firefly EV miał swoją premierę 21 grudnia podczas Nio Day 2024. Chiński producent ogłosił wtedy rozpoczęcie przyjmowania zamówień na ten kompaktowy elektryczny hatchback, którego cena wyjściowa wynosi 148 800 juanów (około 88 000 zł). Teraz marka Firefly opublikowała wideo z zimowych testów, ujawniając nowe informacje na temat samochodu.

Nio Firefly na zimowych testach. Jaki wynik?

Jak poinformował producent, Nio Firefly jako pierwszy elektryczny samochód został przetestowany w ekstremalnych warunkach zimowych w miejscowości Heihe, w prowincji Heilongjiang. Heihe, położone przy granicy z rosyjskim miastem Błagowieszczeńsk, należy do najzimniejszych regionów w Chinach. Warto dodać, że to właśnie tam wcześniej przeprowadzano zimowe testy innych samochodów, w tym SUV-a 02 (Z20 w Chinach) marki Lynk & Co należącej do Geely.

Na opublikowanym filmie widać, że temperatura w miejscu testów sięgała minus 30 stopni Celsjusza. W 30-sekundowym nagraniu można zaobserwować testy ładowania oraz sprawdzanie wydajności systemów elektrycznych pojazdu. Film potwierdza, że Firefly EV to samochód z napędem na tylne koła, który przy wyłączonym systemie stabilizacji toru jazdy (ESC) jest w stanie z łatwością driftować na ośnieżonej nawierzchni.

Elektryczne Nio Firefly potrafi driftować

Nio Firefly ma pięć gwiazdek

Marka Nio ujawniła przy okazji kilka nowych szczegółów dotyczących swojego pierwszego elektrycznego modelu. Hatchback Firefly został wyposażony w pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnej osi, które opracowano we współpracy z firmą Multimatic. To renomowany dostawca komponentów motoryzacyjnych, współpracujący m.in. z Mercedesem, Aston Martinem i Fordem. Ponadto w Firefly EV zastosowano rozwiązanie IPB one-box power brake firmy Bosch.

Samochód został zaprojektowany zgodnie z pięciogwiazdkowymi standardami bezpieczeństwa obowiązującymi zarówno w Chinach, jak i w Unii Europejskiej. Auto wyposażono w 15 aktywnych funkcji bezpieczeństwa. Przedstawiciele marki potwierdzili, że Firefly EV to pojazd tylnonapędowy o długości około 4 metrów i idealnym rozkładzie masy – 50:50 między osiami.

Na opublikowanym nagraniu zaprezentowano europejską wersję pojazdu. Zgodnie z normami WLTP, zasięg tego modelu wynosi 225 km przy 75 proc. naładowania baterii. Oznacza to, że w pełni naładowany akumulator pozwala przejechać około 330 km.

Ile kosztuje Nio Firefly?

Wcześniej ujawniono inne szczegóły dotyczące Firefly EV. Model ten charakteryzuje się promieniem skrętu wynoszącym 4,7 metra oraz funkcją parkowania w każdych warunkach. Jednym z kluczowych atutów tego miejskiego pojazdu elektrycznego jest pojemność bagażnika – w standardowej konfiguracji wynosi 92 litry, ale po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększa się do ponad 1 250 litrów.

Konstrukcja nadwozia Firefly EV składa się w 83,4 proc. z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia wyjątkową sztywność skrętną na poziomie 35 700 Nm na stopień – to najwyższy wynik w tej klasie pojazdów. Dodatkowo samochód został wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych, co gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa dla pasażerów.

Przypomnijmy, że Firefly EV jest dostępny w przedsprzedaży w Chinach w cenie od 148 800 juanów (około 88 000 zł).

Latest Posts