Lotus odzyskuje prawo do nazwy w Chinach. Rekordowa sprzedaż w 2024

Brytyjska marka Lotus, znana z produkcji sportowych i wyścigowych samochodów, odzyskała prawo do swojej nazwy i logo w Chinach. Stało się to możliwe dzięki ugodzie prawnej i rekordowej sprzedaży w grudniu 2024 roku. Czy to oznacza nowy rozdział w historii Lotusa na tym ważnym rynku?

Problem z nazwą Lotus w Chinach sięga wczesnych lat 2000., kiedy to marka zawarła umowę z Youngman Group, przyznającą chińskiej firmie prawa do dystrybucji samochodów Lotus oraz do chińskiej nazwy „Lianhua”. Po przejęciu Lotusa przez Geely w 2017 roku, samochody tej marki były sprzedawane w Chinach pod nazwą Lotus NYO.  Teraz, po wieloletnich sporach prawnych, Lotus odzyskał pełne prawa do swojej nazwy, logo i znaku towarowego.  

Rekordowa sprzedaż Lotusa i ambitne plany

Odzyskanie nazwy zbiegło się w czasie z rekordową sprzedażą Lotusa w grudniu 2024 roku. Marka poinformowała, że po raz pierwszy w historii miesięczna sprzedaż przekroczyła 2000 egzemplarzy na całym świecie.  Lotus ogłosił również, że znalazł się w gronie trzech najlepiej sprzedających się marek samochodów ultra-luksusowych .  

Historia marki Lotus – od sportowych legend do elektrycznych SUV-ów

Lotus to brytyjska marka z bogatą historią, sięgającą 1952 roku. Założona przez Colina Chapmana firma zasłynęła z produkcji lekkich i zwinnych samochodów sportowych, które odnosiły sukcesy na torach wyścigowych całego świata.  Modele takie jak  Lotus Seven, Elite, Elan czy Esprit stały się ikonami motoryzacji, a innowacyjne rozwiązania techniczne Lotusa wpłynęły na rozwój całej branży.

W 1996 roku Lotus został przejęty przez malezyjski koncern Proton.  W 2017 roku większościowy pakiet udziałów w Lotusie nabył chiński gigant Geely.  Pod skrzydłami Geely Lotus przeszedł gruntowną transformację, rozszerzając swoją ofertę o SUV-y i samochody elektryczne.  Modelem, który zapoczątkował nową erę w historii marki, był elektryczny SUV Eletre.

Przyszłość Lotusa w Chinach

Odzyskanie prawa do nazwy i rekordowa sprzedaż to dobry prognostyk dla Lotusa na chińskim rynku. W Państwie Środka rośnie popyt na luksusowe samochody, a Lotus, ze swoją bogatą historią i innowacyjnymi modelami, ma szansę zdobyć silną pozycję w tym segmencie.

Latest Posts