Leapmotor B10 to nowy, elektryczny SUV z Polski. Zadebiutował w Paryżu

Leapmotor zaprezentował na Paris Motor Show nowy model elektrycznego SUV-a – B10. Jest to ważny krok dla chińskiego producenta w jego globalnej ekspansji. B10 należy do nowej linii elektrycznych samochodów marki, która została ogłoszona na koniec września.

Leapmotor B10 na początek będzie dostępny w Chinach, producent planuje wprowadzenie tego modelu na globalne rynki, w tym do Europy, w 2025 roku. Jest to pierwszy samochód z serii B, a w 2025 roku mają pojawić się kolejne trzy modele z tej linii

Leapmotor B10 ma nowoczesny wygląd, z zamkniętym grillem charakterystycznym dla wielu elektrycznych pojazdów. Auto wyposażono w reflektory LED i szeroki wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz ukryte klamki drzwi pomagają zmniejszyć opory powietrza, co poprawia wydajność energetyczną pojazdu. Z tyłu samochodu znajduje się napis „Leapmotor” w języku angielskim.

Leapmotor z technologią LIDAR

Wersje wyższej klasy będą wyposażone w systemy lidarowe oraz chipy wspomagające autonomiczne prowadzenie pojazdu. Współpraca z firmą Hesai Technology umożliwi wyposażenie kilku modeli Leapmotor w produkty lidarowe, co może oznaczać zastosowanie tych technologii również w modelu B10.

Produkcja w Polsce

Dzięki współpracy z koncernem Stellantis, który posiada 20 proc. udziałów w Leapmotor, nowy model B10 prawdopodobnie będzie produkowany w Europie, a konkretnie w Polsce. Obecnie w Polsce wytwarzany jest już model Leapmotor T03, a fabryka może rozszerzyć swoją działalność o produkcję B10. Samochód oparty na platformie Leap 3.5 ma być oferowany na rynku chińskim w przedziale cenowym od 100 000 do 150 000 juanów, co przekłada się na około 59 – 88 tys. zł.

[Aktualizacja]: Leapmotor rezygnuje z Polski. To zemsta chińczyków za cło w UE?

Jakie modele Leapmotor w Europie?

Leapmotor sprzedaje swoje modele, takie jak T03 i C10, w 13 europejskich krajach, w tym we Francji, Niemczech, Włoszech i Polsce. Wprowadzenie modelu B10 na europejskie rynki może zwiększyć konkurencję w segmencie kompaktowych SUV-ów elektrycznych, co przyciągnie uwagę nowych klientów.

Oprócz B10, na targach w Paryżu zaprezentowano również inne modele, takie jak:

  • C16 – duży D-SUV z platformą wysokonapięciową 800 V, zaprojektowany z myślą o szybkich ładowaniach i dalekich podróżach.
  • T03 – kompaktowy samochód elektryczny segmentu A, idealny do miejskiej mobilności.
  • C10 – D-SUV z innowacyjną technologią Cell-to-Chassis i zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa.
Leapmotor działa w 13 europejskich krajach, a liczba punktów sprzedaży ma wzrosnąć do 500 do końca 2025 roku.

Gdzie kupić samochody Leapmotor?

Leapmotor International rozpoczęło już sprzedaż w Europie we wrześniu 2024 roku. Do końca 2025 roku firma planuje mieć aż 500 punktów sprzedaży na całym kontynencie. Samochody tej marki, takie jak T03 i C10, są już dostępne w 13 krajach, w tym we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Polsce.

Latest Posts