Leapmotor B10 jedzie do Europy. Nie będzie fabryki w Polsce

Leapmotor B10 oficjalnie zadebiutuje już 10 kwietnia. Auto, które miało być produkowane w Polsce będzie dostępne na chińskim rynku, a później w Europie. Nowy model ma być oferowany w pięciu wariantach cenowych, mieszczących się w przedziale od 109,8 tys. do 139,8 tys. juanów (ok. 69 tys. do 87 tys. PLN).

Leapmotor B10 ma ambicje, by ustanowić nowe standardy w klasie kompaktowych crossoverów, oferując rozwiązania, które producent określa jako „ekskluzywne w swojej klasie”. Jednym z wyróżników jest dostępny system LiDAR, co czyni go pierwszym pojazdem z tym sensorem w cenie poniżej 120 tys. juanów.

Zaawansowany chip 8650 odpowiada za inteligentne systemy wspomagania kierowcy, umożliwiając autonomiczne poruszanie się po autostradach i w ruchu miejskim. Z kolei inteligentna kabina oparta jest na chipie 8295 z integracją dużego modelu językowego w chmurze, co ma zapewnić zaawansowane funkcje asystenta głosowego.

Producent nawiązał współpracę z Maserati należącym do portoflio koncernu Stellantis, aby dopracować dynamikę podwozia modelu B10. Wnętrze oferuje konfigurowalną przestrzeń dla pasażera z przodu, z modułowymi portami rozszerzeń, do których użytkownicy mogą podłączać akcesoria takie jak składane stoliki czy uchwyty na telefony.

Jaki zasięg ma Leapmotor B10? Jaka moc ładowania?

Leapmotor B10 będzie dostępny w dwóch wariantach różniących się zasięgiem: 510 km oraz 600 km. Osiągi również prezentują się obiecująco – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,8 sekundy. Równie imponujące są możliwości ładowania. Poziom naładowania baterii można zwiększyć z 30 proc. do 80 proc. w zaledwie 19 minut.

Leapmotor B10
Leapmotor B10 będzie produkowany w Hiszpanii. Start produkcji w pierwszym kwartale 2026 r. (fot. Leapmotor)

Produkcje Leapmotor B10 nie w Polsce. A gdzie?

Według chińskiej ambasady w Hiszpanii, Stellantis i Leapmotor planują zainwestować 200 mln USD (ok. 800 mln PLN) w fabrykę w Saragossie w północno-wschodniej Hiszpanii. Celem jest rozpoczęcie produkcji modelu B10 na rynki europejskie w 2026 roku.

Decyzja o lokalizacji inwestycji zapadła po analizie kilku potencjalnych miejsc w Europie (w tym w Polsce), Niemczech i Słowacji. Ostatecznie Hiszpania została uznana za najlepszą lokalizację dla produkcji Leapmotor B10. Obie firmy pracują obecnie nad zwiększeniem pozyskiwania komponentów od hiszpańskich dostawców, aby zakwalifikować się do maksymalnych rządowych dotacji.

Relatywnie niskie koszty pracy w Hiszpanii oraz korzystne zachęty dotyczące czystej energii przyciągnęły producentów baterii, takich jak CATL i AESC (wspierane przez Envision Group), tworząc sprzyjający ekosystem dla produkcji pojazdów elektrycznych.

Na jakich rynkach będzie dostępny Leapmotor B10?

Leapmotor B10 jest pierwszym modelem z serii B, zaprojektowanej specjalnie z myślą o rynkach międzynarodowych. Stellantis postrzega go jako sposób na dostarczenie „zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo elektryków” konsumentom poza Chinami.

Firma planuje rozpoczęcie masowej produkcji tego pojazdu w Hiszpanii w pierwszym kwartale 2026 roku, co będzie znaczącym krokiem w ekspansji chińskiej motoryzacji na europejski rynek produkcyjny.

Latest Posts