Leapmotor B05 to rywal VW ID.3. Ma 215 KM i baterię 56,2 kWh

Chiński producent Leapmotor, wspierany przez koncern Stellantis, zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Monachium (IAA Mobility 2025) ze swoim nowym kompaktowym hatchbackiem B05, znanym także pod nazwą Lafa 5.

To model, który ma odegrać kluczową rolę w globalnej ekspansji marki. Producent ogłosił, że przedsprzedaż pojazdu w Chinach ma rozpocząć się wkrótce, a dostawy planowane są na czwarty kwartał 2025 roku. W planach jest również sportowa wersja, B05 (Lafa 5 Ultra), której dostawy mają ruszyć w 2026 roku.

Leapmotor B05 celuje w segment kompaktów

Leapmotor B05 (Lafa 5) wpisuje się w najnowszą stylistykę marki, jednocześnie wprowadzając kilka unikalnych elementów. Z przodu uwagę przyciąga charakterystyczna listwa LED, która łączy reflektory. Maska ma wyraźnie zarysowane linie, a przedni zderzak wyróżnia się dynamicznym, wysuniętym do przodu designem.

Z boku samochód prezentuje opływowy profil z wysuwanymi klamkami drzwi. W niektórych wariantach na dachu znajdzie się widoczna jednostka LiDAR, która wspiera systemy inteligentnego wsparcia kierowcy. Tył jest minimalistyczny, z subtelnym spoilerem dachowym, ciągłą listwą świetlną i muskularnymi nadkolami. Producent oferuje sześć opcji kolorystycznych nadwozia. Pod względem wymiarów, B05 / Lafa 5 ma być podobny do Volkswagena ID.3, którego długość wynosi 4262 mm, szerokość 1809 mm, a wysokość 1552 mm.

Leapmotor B05 będzie konkurować z Volkswagenem ID.3
Leapmotor B05 będzie konkurować z Volkswagenem ID.3

Leapmotor B05 na nowej platformie LEAP 3.5

Nowy hatchback zbudowano na modułowej platformie LEAP 3.5, którą dzieli z crossoverem B10. Choć oficjalne specyfikacje nie zostały jeszcze potwierdzone, oczekuje się, że będą one zbliżone do tych z modelu B10. Wersje bazowe mają być wyposażone w jeden silnik elektryczny o mocy 132 kW (177 KM), zasilany baterią LFP o pojemności 56,2 kWh. Warianty z wyższych linii wyposażenia prawdopodobnie otrzymają silnik o mocy 160 kW (215 KM) i większy akumulator LFP o pojemności 67,1 kWh.

Zobacz: Leapmotor B10 jedzie do Europy. Nie będzie fabryki w Polsce

Leapmotor dąży do ekspansji na rynkach międzynarodowych, co potwierdził starszy wiceprezes Cao Lin, zaznaczając, że model B05 / Lafa 5 został zaprojektowany z myślą o globalnej sprzedaży. Firma, w której udziały nabył Stellantis, aktywnie rozwija swoją działalność poza Chinami. Między styczniem a sierpniem 2025 roku, Leapmotor sprzedał w Chinach 328 859 pojazdów, osiągając jednocześnie półroczny zysk netto. Obecnie chińska oferta obejmuje siedem modeli, z czego trzy są dostępne na rynkach międzynarodowych.

Podstawowa wersja to 177 KM i bateria 56,2 kWh. Topowe modele podnoszą poprzeczkę, oferując 215 KM i akumulator o pojemności 67,1 kWh.
Podstawowa wersja to 177 KM i bateria 56,2 kWh. Topowe modele podnoszą poprzeczkę, oferując 215 KM i akumulator o pojemności 67,1 kWh.

Światowy debiut B05 / Lafa 5 na monachijskich targach jest jasnym sygnałem, że Leapmotor celuje w europejskich konsumentów. Model ten ma stać się poważnym konkurentem dla popularnych kompaktowych elektryków, takich jak Volkswagen ID.3, stawiając na nowoczesne rozwiązania i dynamiczny wygląd.

Latest Posts