Jetour debiutuje oficjalnie w Polsce. Chińska marka wprowadza na rynek trzy modele z segmentu SUV: kompaktowego Jetour Dashing, przestronnego Jetour X70 Plus oraz charakternego, terenowego Jetour T2.
Spis treści:
Na polskim rynku motoryzacyjnym pojawił się nowy gracz – Jetour. Co ciekawe, mimo że Jetour należy do potężnego koncernu Chery, znanego już w Polsce z modeli Omoda 5 i Jaecoo 7, jego dystrybucją w naszym kraju zajmie się prywatna spółka Asian Automotive Distribution Center (AADC). To dość niespodziewany ruch, biorąc pod uwagę, że Chery, jako największa marka koncernu, planuje własny debiut w czerwcu i dotychczas samodzielnie odpowiadało za sprzedaż Omody i Jaecoo.
Chery, założone w 1997 roku, ugruntowało już swoją pozycję jako jeden z liderów chińskiej motoryzacji. Tymczasem AADC, znane z efektywnej promocji azjatyckich samochodów, dodaje Jetoura jako ósmą chińską markę do swojego portfolio. Ich sieć sprzedaży obejmuje już ponad 100 dealerów w całym kraju, a obecnie trwają intensywne rekrutacje nowych partnerów w związku z nadchodzącą premierą Jetoura.
Dashing to kompaktowy SUV. Wygląda jak Lambo
Pierwszy z oferowanych modeli – Dashing – to kompaktowy SUV o długości 4590 mm i rozstawie osi 2720 mm. Pod jego maską znajdą się dwie opcje silnikowe: benzynowy 1.5 l o mocy 156 KM i 230 Nm momentu obrotowego oraz mocniejszy 1.6 l generujący 197 KM i 290 Nm. Wyposażenie Dashinga ma być jego atutem.

Samochód oferuje między innymi reflektory LED, klamki drzwi chowające się w nadwoziu, duży, 15.6-calowy ekran systemu multimedialnego z systemem audio Sony oraz bezprzewodową ładowarkę o mocy 40W. Z perspektywy bezpieczeństwa, model ten wyposażono w system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Uzupełnieniem jest panoramiczny system wspomagania parkowania 540 stopni, co w tej klasie stanowi wyróżnik.
X70 Plus to przestronny SUV dla dużej rodziny. Pomieści 7 osób
Dla większych rodzin lub tych, którzy cenią sobie dodatkową przestrzeń, producent przygotował model X70 Plus. Ten SUV mierzy 4724 mm długości przy rozstawie osi 2745 mm. Wykorzystuje te same jednostki napędowe, co Dashing.

Producent podaje, że X70 Plus osiąga prędkość maksymalną 185 km/h, ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 7.5 litra na 100 km. Wnętrze modelu X70 Plus oferuje możliwość konfiguracji z trzema rzędami siedzeń, co zwiększa jego praktyczność. Standardowe wyposażenie obejmuje także panoramiczny dach, system dziewięciu kamer z widokiem 360° oraz 20-calowe felgi aluminiowe.
Jetour T2 będzie hitem. To futurystyczna terenówka
Najbardziej wyróżniającym się modelem w ofercie jest T2. Jego kanciasta sylwetka od razu sugeruje terenowe aspiracje. Z długością 4785 mm i szerokością 2006 mm, T2 prezentuje się masywnie. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe: 1.5 l o mocy 183 KM i 290 Nm lub 2.0 l rozwijający 254 KM i 390 Nm.
Pomimo miejskiego rodowodu marki, T2 ma oferować realne możliwości terenowe. Zastosowano w nim automatyczny system przełączania napędu 2WD i 4WD, za który odpowiada amerykańska firma BorgWarner. Dodatkowo, prześwit wynoszący 220 mm, tryb pełzania oraz system sześciu trybów jazdy (plus tryb X) mają wspierać jego zdolności poza asfaltem.

Standardowe wyposażenie jest obszerne, zawiera m.in. reflektory LED, panoramiczny dach, cyfrowy panel o przekątnej 10.25 cala, 15.6-calowy ekran dotykowy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz kamerę 360 stopni.
Jetour w Polsce – gwarancja i ceny. Gdzie powstaną salony?
Wszystkie oferowane samochody Jetour objęte są siedmioletnią gwarancją lub limitem 150 tysięcy kilometrów. Importer już zapowiedział wprowadzenie kolejnych modeli SUV-ów – X50, T1 i T3 – w przyszłym roku, sygnalizując długoterminowe plany obecności na polskim rynku.
Oficjalny start sprzedaży Jetour w Polsce zaplanowano na przełomie września i października bieżącego roku. Obecnie trwają intensywne przygotowania do uruchomienia sieci dealerskiej, która ma liczyć około 15-20 punktów sprzedaży, z których każdy ma oferować również serwis samochodów Jetour.
Choć ceny nowych modeli nie zostały jeszcze ujawnione i mają zostać podane pod koniec wakacji, przedstawiciele Grupy AADC deklarują, że będą one „konkurencyjne”. Rynek motoryzacyjny w Polsce z pewnością będzie obserwował, jak Jetour Dashing, X70 Plus i T2 odnajdą się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, w której oczekiwania konsumentów stale rosną, a konkurencja staje się coraz bardziej zacięta.