Geely Galaxy M9 oficjalnie wjechał na rynek, a jego specyfikacja może przyprawić o zawrót głowy. Ten ponad pięciometrowy van z napędem hybrydowym plug-in oferuje niewiarygodny zasięg do 1505 km, luksusowe wyposażenie i technologię z najwyższej półki, a to wszystko w cenie, która w Chinach startuje od około 100 tys. zł.
Spis treści
Chińskie marki motoryzacyjne nieustannie udowadniają, że potrafią tworzyć pojazdy, które nie tylko konkurują z europejskimi rywalami, ale często wyprzedzają ich pod względem technologii i stosunku ceny do jakości. Najnowszym tego przykładem jest Geely Galaxy M9, który właśnie zadebiutował na rodzimym rynku. To duży, rodzinny van, który redefiniuje pojęcie zasięgu i komfortu.

Geely Galaxy M9 – wymiary i wygląd tego kolosa
Na początek spójrzmy na liczby, bo robią wrażenie. Geely Galaxy M9 mierzy 5205 mm długości, 1999 mm szerokości i 1800 mm wysokości. Jego rozstaw osi to potężne 3030 mm, co gwarantuje ogromną przestrzeń wewnątrz. Producent chwali się, że powierzchnia kabiny sięga aż 5,2m2. Mimo sporych gabarytów, udało się zachować przyzwoity współczynnik oporu powietrza na poziomie Cd 0,285. W zależności od wersji wyposażenia masa własna pojazdu wynosi 2180 kg, 2400 kg lub 2530 kg.
Klienci mogą wybierać spośród sześciu kolorów nadwozia: srebrnego, niebieskiego, zielonego, czarnego, szarego i białego.
Wnętrze Geely Galaxy M9 to mobilny salon
W środku czeka na nas układ siedzeń 2+2+2, co oznacza sześć miejsc w trzech rzędach. Drugi rząd to dwa w pełni niezależne, kapitańskie fotele, które zapewniają najwyższy poziom komfortu. Wyposażono je w wysuwane podnóżki, regulację podparcia lędźwiowego, a także wentylację, podgrzewanie oraz 10-punktową funkcję masażu. To idealne warunki do pokonywania długich tras.

Jednak to technologia gra tu pierwsze skrzypce. Na desce rozdzielczej dominuje gigantyczny, 30-calowy podwójny ekran dotykowy, uzupełniony o 12,66-calowy cyfrowy zestaw wskaźników za spłaszczoną u dołu kierownicą. Za płynne działanie systemu informacyjno-rozrywkowego Flyme Auto 2 odpowiada potężny czip Qualcomm Snapdragon 8295P. Na pokładzie znalazła się również asystentka AI o imieniu Eva, która potrafi planować trasy, sterować funkcjami pojazdu, a nawet opowiadać dzieciom bajki.
Zobacz: Geely rozpoczęło oficjalną działalność w Polsce. Model EX5 za 699 zł
To nie koniec atrakcji. Dla pasażerów z tyłu przygotowano 17,3-calowy ekran rozrywkowy montowany na suficie, a kierowca może korzystać z ogromnego, 32-calowego wyświetlacza przeziernego (AR-HUD) z rozszerzoną rzeczywistością. W wyższych wersjach wyposażenia pod centralną konsolą wbudowano lodówkę o pojemności 9,1 litra, która może chłodzić lub grzać w zakresie od -6°C do 50°C.

Hybryda i zasięg Geely Galaxy M9 PHEV
Sercem samochodu jest system hybrydowy NordThor (Leishen) AI 2.0. Składa się on z silnika benzynowego 1.5 Turbo o mocy 163 kW (219 KM) i momencie obrotowym 255 Nm oraz jednego lub trzech silników elektrycznych. Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe dostarcza renomowana firma CATL.
Wersje z napędem na przód (2WD) posiadają jeden silnik elektryczny o mocy 180 kW (241 KM) i momencie obrotowym 350 Nm. Dostępne są z dwoma pakietami baterii. Bateria 18,4 kWh zapewnia 100 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym (CLTC) i łączny zasięg 1325 km. Natomiast bateria 41,46 kWh: zapewnia 230 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym (CLTC) i łączny zasięg aż 1505 km.
Topowa wersja z napędem na cztery koła (4WD) jest wyposażona w dwa dodatkowe silniki elektryczne z tyłu. Każdy z nich generuje 170 kW (228 KM) i 280 Nm. W tej konfiguracji, z baterią 41,46 kWh, samochód może przejechać 210 km na samym prądzie (CLTC), a jego całkowity zasięg wynosi 1300 km.
Co ważne, Geely Galaxy M9 obsługuje szybkie ładowanie. Uzupełnienie energii w baterii od 30 do 80 proc. zajmuje zaledwie 15 minut przy użyciu ładowarki o odpowiedniej mocy (3C).

Zaawansowane systemy wsparcia kierowcy
Geely Galaxy M9 może być wyposażony w podstawowy pakiet asystentów lub zaawansowany system G-Pilot H5. Aby zapewnić jego działanie, na pokładzie zainstalowano aż 27 czujników: jeden lidar, trzy radary milimetrowe, 11 kamer o wysokiej rozdzielczości i 12 radarów ultradźwiękowych. Całością zarządza układ Nvidia Orin-Y. System umożliwia autonomiczną jazdę na autostradach (NOA), poruszanie się po mieście bez konieczności korzystania z map wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowane funkcje asystenta parkowania.
Geely Galaxy M9 – cena i wersje wyposażenia
Ceny na rynku chińskim są niezwykle atrakcyjne. Chociaż bezpośrednie przeliczenie nie oddaje w pełni potencjalnej ceny w Europie, daje obraz tego, jak konkurencyjny jest to produkt.
- 100km 2WD: 183 800 juanów (ok. 100 tys. zł)
- 230km 2WD: 198 800 juanów (ok. 110 tys. zł)
- 100km 2WD Smart Navigation Edition: 192 800 juanów (ok. 105 tys. zł)
- 230km 2WD Smart Navigation Edition: 207 800 juanów (ok. 115 tys. zł)
- 230km 2WD Exploration Edition: 226 800 juanów (ok. 125 tys. zł)
- 210km 4WD Pilot Edition: 248 800 juanów (ok. 137 tys. zł)