GAC Aion V, elektryczny SUV o wymiarach zbliżonych do popularnej Skody Enyaq, debiutuje w Europie, a jego cena startowa to 35 990 EUR, czyli około 157 tys. zł. Samochód zaskakuje zasięgiem, który w cyklu WLTP wynosi aż 510 km, a także zaawansowaną technologią, w tym dużym ekranem dotykowym i mocą 165 kW (221 KM).
Spis treści
Koncern GAC (Guangzhou Automobile Group) z mocnym akcentem debiutuje na rynku europejskim. Pierwszym modelem, który oficjalnie trafił do sprzedaży na Starym Kontynencie, jest elektryczny SUV GAC Aion V.
W ramach swojej globalnej strategii „One GAC”, koncern pozycjonuje swoje dotychczas samodzielne marki, w tym Aion, jako serie produktowe pod jedną, globalną nazwą. Po udanej ekspansji w Azji, Afryce i Ameryce Południowej, marka stawia na Europę, a Aion V ma być modelem flagowym.

Nowoczesny design i funkcjonalne wnętrze
GAC Aion V to elektryczny SUV o wymiarach zbliżonych do popularnej Skody Enyaq. Jego długość to 4605 mm, szerokość 1854 mm, a wysokość 1660 mm. Rozstaw osi wynosi 2775 mm. Zewnętrzna stylistyka jest odważna, z ostrymi krawędziami i charakterystycznymi reflektorami, które w Chinach porównywano do wyglądu dinozaurów, takich jak T-Rex.
Wnętrze pojazdu jest równie nowoczesne. Na konsoli centralnej dominuje duży, pływający ekran dotykowy o przekątnej 14,6 cala, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Za dwuramienną kierownicą umieszczono cyfrowy panel wskaźników oraz dźwignię zmiany biegów. Tunel środkowy jest wyposażony w bezprzewodowe ładowarki do telefonów, uchwyty na kubki i pojemny schowek.
Zobacz: Geely działa w Polsce. Elektryczny EX5 w leasingu od 699 zł
Co więcej, Aion V w standardzie ma pompę ciepła, a także wbudowaną lodówkę z funkcją grzania. Komfort podróży podnoszą przednie fotele z 8-punktowym masażem. Auto wyposażono także w dziewięć głośników, asystenta głosowego oraz systemy wsparcia kierowcy poziomu L2.

Zasieg elektryka z Chin. Nawet 510 km
Na rynek europejski wyposażono go w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 165 kW (221 KM), który rozpędza SUV-a do 100 km/h w 7,9 sekundy. Akumulator o pojemności 75 kWh zapewnia zasięg do 510 km w cyklu WLTP. Producent podaje, że naładowanie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje zaledwie 24 minuty.
Samochód posiada również funkcję rozładowywania V2G (Vehicle-to-Grid) o mocy 3,3 kW, która umożliwia oddawanie energii z pojazdu do sieci energetycznej lub zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Cena GAC Aion V. Ma szansę namieszać w Europie
Cena startowa Aion V w Europie to 35 990 EUR, czyli w przeliczeniu około 157 tys. zł. To stawka, która czyni go bezpośrednim konkurentem, a nawet tańszą alternatywą, dla takich modeli jak Skoda Enyaq, której ceny w Polsce zaczynają się od około 190 tys. zł.
Ciekawostką jest to, że Aion V jest aż 2,7 razy droższy w Europie niż w Chinach, gdzie jego ceny wynoszą od 109,8 tys. do 193,6 tys. juanów (czyli od około 62 tys. do 110 tys. zł). Mimo znacznej różnicy cenowej, auto pozostaje bardzo atrakcyjną propozycją na tle europejskiej konkurencji, co może być kluczowe dla jego sukcesu na Starym Kontynencie. GAC udowadnia, że jest w stanie zaoferować zaawansowany technologicznie i dobrze wyposażony pojazd w konkurencyjnej cenie.