Nowy Chery Tiggo 8 2026 oficjalnie zadebiutował w Chinach. To rodzinny, pięciomiejscowy SUV, który kusi klientów nie tylko ceną – w promocji na start kosztuje od 92 900 juanów (czyli ok. 49,2 tys. zł) – ale także bogactwem wyboru. Producent oferuje aż dwa różne style nadwozia, dwa układy wnętrza i dwie mocne opcje napędowe.
Spis treści
Chery Tiggo 8 (2026) właśnie wjechał na chiński rynek i trzeba przyznać, że robi to z przytupem. Samochód jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia. Standardowe ceny wahają się od 99 900 do 129 900 juanów (ok. 55 tys. – 71,5 tys. zł). Jednak na start producent przygotował ofertę promocyjną, w której ceny spadają do poziomu 92 900 – 122 900 juanów (ok. 49,2 tys. – 67,6 tys. zł).
Auto pozycjonowane jest jako rodzinny, pięciomiejscowy SUV. Tym, co wyróżnia nową generację, jest możliwość niemal dowolnej konfiguracji. Klienci mogą wybierać między dwoma różnymi projektami nadwozia, dwoma aranżacjami wnętrza i dwoma jednostkami napędowymi.
Chery Tiggo 8 w dwóch wersjach. Tygrys lub Lampart
Stylistycznie nowy Tiggo 8 kontynuuje linię projektową znaną z innych modeli marki, którą Chery określa jako „estetykę biomimetyczną inspirowaną siłami natury”. Najważniejszą nowością jest jednak to, że klienci mogą wybrać jeden z dwóch wariantów stylistycznych przodu: „Tiger” (Tygrys) lub „Leopard” (Lampart).
Oba style charakteryzują się głęboko osadzonymi, przyciemnionymi reflektorami z dzielonymi, matrycowymi jednostkami LED oraz wyrazistymi, wzorzystymi grillami. Wersja „Tiger” ma wzór grilla przypominający krawędzie zębów, podczas gdy „Leopard” stawia na motyw przypominający ostrza. W obu przypadkach metalowe, chromowane akcenty na przednim pasie mają podnosić wizualną jakość auta.

Z boku profil, oficjalnie nazwany „Polujący Cień” (Hunting Shadow), prezentuje płynne linie z przyciemnionymi nadkolami i słupkami. Sportowego i jednocześnie wyrafinowanego charakteru dodają chromowane listwy wokół okien. Z tyłu dominuje listwa świetlna biegnąca przez całą szerokość pojazdu, nad którą umieszczono duży napis „CHERY”.
Co ciekawe, obie wersje różnią się nieznacznie wymiarami. Wersja Tiger mierzy 4 749 mm długości, 1 880 mm szerokości i 1 710 mm wysokości. Z kolei Leopard jest odrobinę krótszy i niższy: 4 725 mm długości, 1 880 mm szerokości i 1 705 mm wysokości. Obie wersje mają identyczny rozstaw osi wynoszący 2 825 mm.
Nowy Tiggo 8 i jego cyfrowy kokpit
Różnorodność przenosi się także do wnętrza. Wariant „Tiger” otrzymuje kokpit nazwany „Dawn Forest Wrap” (Leśny Świt), natomiast „Leopard” korzysta z układu „Galaxy Jungle Dynamic” (Dynamiczna Galaktyczna Dżungla).
W centrum uwagi znajdują się oczywiście ekrany. Do wyboru są dwa wyświetlacze centralne – potężny 15,6-calowy lub nieco mniejszy 13,2-calowy ekran dotykowy. Każdy z nich współpracuje z 10,25-calowym cyfrowym zestawem wskaźników za kierownicą.
Za płynność działania odpowiada interfejs HMI5.0 oraz mocny chip 8155. System wspiera oczywiście integrację ze smartfonami poprzez HiCar, CarPlay i CarLink. Na pokładzie znalazł się również asystent głosowy AI, który potrafi rozpoznawać dialekty i obsługuje cztero-strefową interakcję głosową, a także nowy system nawigacji Gaode.
Lista wyposażenia dodatkowego jest imponująca. Obejmuje m.in. 8-głośnikowy system audio, nastrojowe oświetlenie w 256 kolorach, bezprzewodowe ładowanie telefonu mocą 50W oraz specjalne, 10-warstwowe fotele „Cloud SPA” z funkcjami masażu, wentylacji i podgrzewania. Dla pasażerów z tyłu przewidziano konfigurowalne stoliki. Co ciekawe, pojazd obsługuje tryb „podwójnego łóżka” (prawdopodobnie po złożeniu foteli na płasko) i jest wyposażony w aktywną redukcję hałasu (ENC).
Bezpieczeństwo i technologia w Chery Tiggo 8
Nowy Tiggo 8 został wyposażony w system wspomagania kierowcy Chery Falcon 500. Oferuje on wsparcie Poziomu 2 i obejmuje 16 różnych funkcji, takich jak asystent jazdy autostradowej (highway pilot), parkowanie z pamięcią (memory parking) oraz zdalne parkowanie. Producent już zapowiedział, że w przyszłości pojawi się system Falcon 700, który doda nawigację miejską, funkcję „valet parking” (automatyczne parkowanie przez system) oraz inteligentne przywoływanie pojazdu.
W kabinie znajduje się osiem poduszek powietrznych. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona – w 80 proc. składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości i wykorzystuje architekturę „shotgun”, która posiada wiele ścieżek pochłaniania energii zderzenia (z przodu i z boku).
Chery Tiggo 8 (2026): Napęd i silniki Kunpeng
Klienci w Chinach mogą wybierać spośród dwóch jednostek napędowych. Pierwsza opcja to silnik Kunpeng 1.6TGDI połączony ze skrzynią biegów Magna 7DCT (dwusprzęgłową). Taki zestaw generuje 160 kW mocy (ok. 218 KM) i 320 Nm momentu obrotowego.
Druga, znacznie mocniejsza opcja, to silnik Kunpeng 2.0TGDI współpracujący z 8-biegową automatyczną skrzynią (8AT). Ten wariant dostarcza aż 210 kW mocy (ok. 286 KM) i potężne 430 Nm momentu obrotowego.
Dostępna jest również wersja AWD Snow Leopard z napędem na wszystkie koła, oferująca siedem trybów jazdy do wyboru. W zakresie zawieszenia, Chery postawiło na nowoczesne rozwiązania. Dostępne jest magnetyczne zawieszenie CDC z regulacją opartą na „podglądzie” drogi wspieranym przez sztuczną inteligencję (AI road-preview), co zapewnia optymalizację tłumienia w czasie rzeczywistym. Auto posiada także inteligentny system napędu na cztery koła (AI) do dystrybucji momentu obrotowego i koordynacji kontroli nadwozia.
W segmencie średniej wielkości SUV-ów spalinowych, Tiggo 8 utrzymuje w Chinach mocną pozycję sprzedażową. Na lokalnym rynku konkuruje głównie z takimi modelami jak Jetour X70, ale także z nowymi graczami na rynku pojazdów elektrycznych (NEV), takimi jak Leapmotor C10.

