BYD Yangwang U9 pobił rekord na Nurburgring. Chińskie superauto deklasuje

BYD Yangwang U9, nowy elektryczny supersamochód chińskiego producenta osiągnął czas 7:17,9 na słynnej pętli Nordschleife na torze Nurburgring. Jest to pierwszy seryjny elektryczny supersamochód BYD, który zmierzył się z jednym z najbardziej wymagających torów na świecie.

BYD Yangwang U9 pomyślnie zarejestrował swój czas przejazdu, jednak, jak wyjaśnił dyrektor ds. sprzedaży Yangwang, Hu Xiaoqing, nie znajduje się on jeszcze na oficjalnych listach rekordów Nurburgring.

BYD Yangwang U9 nie jest jeszcze dostępny na rynku europejskim, BYD musi przejść dodatkowe procesy certyfikacyjne, aby pojazd mógł być uznany za pełnoprawny samochód produkcyjny i jego czas mógł zostać oficjalnie uznany. Po spełnieniu tych procedur U9 może znaleźć się na oficjalnej tablicy rekordów Nurburgring, co pozwoli BYD zdobyć międzynarodowe uznanie wśród elektrycznych supersamochodów.

BYD Yangwang U9 osiągnął czas 7:17,9 sekundy na torze Nurburgring Nordschleife, ustanawiając nowy rekord dla chińskiego samochodu elektrycznego.

Specyfikacja Yangwang U9 – dane techniczne i osiągi


Wprowadzony na rynek na początku roku BYD Yangwang U9 trafił do pierwszych klientów w sierpniu. Supersamochód ten mierzy 4966 mm długości, 2029 mm szerokości i 1295 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2900 mm. Waga pojazdu wynosi 2475 kg.

Model U9 został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności, a jego kluczowe elementy obejmują dach z włókna węglowego, tylny dyfuzor oraz opcjonalne skrzydło wyścigowe. Supersamochód oferowany jest w luksusowych kolorach, takich jak midnight silver, argyle purple i crimson vermillion. Cena U9 wynosi 1,68 miliona juanów, co przekłada się na około 970 tys. zł.

Yangwang U9 bije rekord prędkości wśród chińskich pojazdów produkcyjnych

Poza imponującym wynikiem na Nurburgring, BYD ogłosił 7 listopada, że Yangwang U9 ustanowił nowy rekord prędkości dla chińskiego samochodu produkcyjnego, osiągając 391,94 km/h. Jest to dowód na zaangażowanie Yangwang w pozycjonowanie U9 jako samochodu o najwyższej wydajności w segmencie EV.

Sześć miesięcy testów na torze Nurburgring

Próby czasowe modelu U9 na Nurburgring trwały aż sześć miesięcy, w trakcie których inżynierowie BYD przeprowadzili ponad 100 konfiguracji technicznych oraz niemal tyle samo zmian opon, by maksymalnie dostosować samochód do trudnych warunków torowych.

Tak rozległe testy podkreślają determinację BYD, by zoptymalizować osiągi i stabilność U9, czyniąc go jednym z najbardziej zaawansowanych elektrycznych supersamochodów na rynku.

Przyszłość BYD Yangwang U9

BYD Yangwang U9 jest już na dobrej drodze, by stać się rozpoznawalnym graczem na międzynarodowym rynku supersamochodów elektrycznych. Dzięki rekordom prędkości i wybitnym wynikom na wymagającym torze Nürburgring, BYD ma szansę wzmocnić swoją pozycję jako lidera w dziedzinie zaawansowanej technologii EV oraz udowodnić, że chińskie supersamochody mogą rywalizować z najlepszymi na świecie.

BYD Yangwang U9
BYD Yangwang U9 na torze Nurburgring

Latest Posts