Fang Cheng Bao Ti7 z zaskakującym dodatkiem. Elektryczna deskorolka za 2,3 tys. zł wyprzedana

Fang Cheng Bao Ti7, nowy SUV z portfolio ekskluzywnej submarki koncernu BYD, jeszcze przed oficjalnym debiutem rynkowym przyciąga uwagę nietypowym akcesorium. Mowa o zintegrowanej deskorolce elektrycznej, zaprojektowanej specjalnie dla tego modelu. Pierwsza partia tego dodatku, wyceniona na 3 999 juanów (ok. 2,3 tys. zł), została całkowicie wyprzedana w ramach przedsprzedaży.

Chiński koncern BYD kontynuuje ekspansję, tym razem uderzając w segment premium za pośrednictwem nowej submarki Fang Cheng Bao. Wprowadzając na rynek model Ti7, firma postanowiła zaoferować klientom unikalne rozwiązanie, wpisujące się w koncepcję tak zwanego „transportu ostatniej mili”.

Mowa o elektrycznej deskorolce, która spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, że jej pierwsza, limitowana partia zniknęła z oferty w mgnieniu oka. Producent poinformował, że uruchomił już regularne zamówienia przedpremierowe (pre-order) w swoim oficjalnym sklepie internetowym. Cena ustalona na 3 999 juanów (ok. 560 USD, czyli ponad 2,3 tys. zł) najwyraźniej nie stanowiła bariery dla pierwszych klientów.

deskorolka 1
Elektryczna deskorolka jako opcjonalny dodatek do Fang Cheng Bao. Kosztuje 2.3 tys. zł, ale jest już niedostępna.

Fang Cheng Bao Ti7 i pełna integracja z pojazdem

Kluczową cechą deskorolki jest jej ścisła integracja z SUV-em Ti7. Nie jest to jedynie luźny gadżet, który przewozimy w bagażniku. Została ona zaprojektowana tak, aby posiadać dedykowane, dopasowane miejsce do przechowywania w pojeździe.

Co jednak najistotniejsze z punktu widzenia użytkownika, akcesorium można ładować bezpośrednio z pokładowej instalacji elektrycznej samochodu.

To przemyślane rozwiązanie, które ma ułatwić poruszanie się po zatłoczonych aglomeracjach. Umożliwia zaparkowanie pojazdu na obrzeżach stref ograniczonego ruchu lub na większych parkingach i pokonanie ostatniego odcinka podróży w sposób ekologiczny i wygodny, bez konieczności szukania miejsca postojowego w ścisłym centrum.

Sterowanie na trzy sposoby: Z auta, pilota lub aplikacji

Chiński producent wyposażył deskorolkę w zaawansowane opcje sterowania, wykraczające poza standardowe rozwiązania znane z tego typu urządzeń. Użytkownik ma do dyspozycji aż trzy metody obsługi:

  • Z poziomu systemu infotainment SUV-a Ti7.
  • Za pomocą dedykowanego pilota zdalnego sterowania.
  • Poprzez aplikację mobilną BYD na smartfona.

Po pierwszym sparowaniu za pośrednictwem technologii Bluetooth, pilot i deskorolka łączą się już automatycznie. System pozwala na monitorowanie w czasie rzeczywistym stanu połączenia oraz poziomu naładowania baterii. Informacje te są widoczne na centralnym wyświetlaczu pojazdu, w aplikacji mobilnej lub na samym pilocie.

Obsługa za pomocą pilota ma być intuicyjna – przesunięcie kontrolera do przodu odpowiada za przyspieszanie, a pociągnięcie go do tyłu aktywuje hamowanie lub zatrzymanie. Dla wygody na dłuższych, prostych odcinkach, w aplikacji mobilnej przewidziano funkcję tempomatu, pozwalającą na utrzymanie stałej prędkości jazdy.

Elektryczna deskorolka. Jaki zasięg?

Jakie są parametry tego nietypowego dodatku? Producent deklaruje zasięg na jednym ładowaniu wynoszący 15 kilometrów (9 mil). Powinno to w zupełności wystarczyć na typowe miejskie zastosowania, na które została zaprojektowana.

Konstrukcja deski jest wszechstronna. Wyposażono ją w odłączaną kierownicę w kształcie litery T. Pozwala to na jazdę w dwóch trybach – jak na klasycznym skateboardzie lub w bardziej stabilnej pozycji, przypominającej hulajnogę, z dodatkową możliwością regulacji wysokości uchwytu, aby dostosować go do wzrostu użytkownika.

Co istotne, nawet po całkowitym rozładowaniu baterii, deskorolka nie staje się bezużyteczna. Można ją napędzać manualnie, odpychając się nogą, jak tradycyjny sprzęt. Producent zaznacza jednak, że napęd jest realizowany na tylne koło (konkretnie lewe) i nie zaleca się wykonywania na urządzeniu skomplikowanych manewrów i ewolucji.

Bateria klasy LFP i szybkie ładowanie

Sercem deskorolki jest pakiet baterii. Zgodnie z zapewnieniami Fang Cheng Bao, zastosowano tu ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) klasy motoryzacyjnej. Ma to gwarantować wysoką trwałość, obliczoną na 1000 pełnych (głębokich) cykli ładowania i rozładowania.

Priorytetem była szybkość uzupełniania energii, zwłaszcza w połączeniu z pojazdem. Czasy ładowania prezentują się następująco:

  • 2,5 godziny przy użyciu ładowarki pokładowej w samochodzie Ti7.
  • 3 godziny podczas ładowania ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego.

Wyraźnie krótszy czas ładowania w aucie potwierdza, że deskorolka została pomyślana przede wszystkim jako integralny element wyposażenia SUV-a Fang Cheng Bao Ti7, a nie jako samodzielny, niezależny produkt.

Latest Posts